Kostenaspect bij alles-in-één pakket wordt minder belangrijk
Huishoudens noemen het kostenaspect minder vaak dan een jaar geleden wanneer het gaat om de keuze voor de aanbieder van een alles-in-één pakket. Ondanks de daling blijven de kosten wel het meeste genoemde aspect voor de keuze van een aanbieder voor internet, televisie en vaste telefonie. Bij internetgerelateerde redenen (zoals de snelheid) is juist een stijging te zien. Dat blijkt uit de meeste recente editie van het Triple Play Insights-rapport van Telecompaper.
Internetgerelateerde redenen zoals snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding worden steeds belangrijker in de keuze voor een alles-in-één aanbieder. Samen met tv-gerelateerde redenen (aantal zenders, beeldkwaliteit, betrouwbaarheid) staat internet op de tweede plek. Beide aspecten zijn goed voor 18 procent van de genoemde redenen om voor een alles-in-één (ofwel triple play) pakket te kiezen.
Mogelijk wordt de televisie-component in de nabije toekomst nog belangrijker. Na een strijd om wie het snelste internet levert, zijn aanbieders als Ziggo en KPN momenteel namelijk verwikkeld in een contentstrijd. Ziggo heeft het alleenrecht verkregen op de bibliotheek van HBO-series en scoort met Ziggo Sport. KPN maakt eigen tv-series en biedt FOX Sports gratis of tegen gereduceerd tarief aan.
Aanbieder alles-in-een steeds vaker aangeraden
Huishoudens die een alles-in-één pakket afnemen, raden hun aanbieder steeds vaker aan families en vrienden aan. Was de NPS-score (net promoter score: aantal aanraders minus aantal afraders) tot vorig jaar nog licht negatief (-1) momenteel ligt deze NPS op 4. KPN en Telfort scoren positieve cijfers, concurrenten Ziggo, Tele2, Online en ZeelandNet(Delta) scoren onder de nul.
Het aantal huishoudens met een alles-in-een aansluiting dat overstapt naar een andere aanbieder, daalt in vergelijking met een jaar eerder. Dat zorgt ervoor dat er minder beweging is in de markt. In (de loop van) 2017 willen de nieuwe spelers NLEx (van oorsprong energieleverancier) en Youfone (van oorsprong een mobiele aanbieder) ook een plek op deze markt gaan veroveren.
Momenteel is Ziggo verreweg de grootste speler op het gebied van alles-in-één pakketten, KPN staat op een tweede plek. In Zeeland is bijna 70 procent van de alles-in-één huishoudens klant bij ZeelandNet (Delta), die in deze provincie de enige kabelmaatschappij is. Verder doet KPN het goed in Flevoland, terwijl het hoogste marktaandeel van Ziggo in Limburg te vinden is. Telfort vindt de meeste van zijn klanten in Gelderland en Utrecht.
Internetgerelateerde redenen zoals snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding worden steeds belangrijker in de keuze voor een alles-in-één aanbieder. Samen met tv-gerelateerde redenen (aantal zenders, beeldkwaliteit, betrouwbaarheid) staat internet op de tweede plek. Beide aspecten zijn goed voor 18 procent van de genoemde redenen om voor een alles-in-één (ofwel triple play) pakket te kiezen.
Mogelijk wordt de televisie-component in de nabije toekomst nog belangrijker. Na een strijd om wie het snelste internet levert, zijn aanbieders als Ziggo en KPN momenteel namelijk verwikkeld in een contentstrijd. Ziggo heeft het alleenrecht verkregen op de bibliotheek van HBO-series en scoort met Ziggo Sport. KPN maakt eigen tv-series en biedt FOX Sports gratis of tegen gereduceerd tarief aan.
Aanbieder alles-in-een steeds vaker aangeraden
Huishoudens die een alles-in-één pakket afnemen, raden hun aanbieder steeds vaker aan families en vrienden aan. Was de NPS-score (net promoter score: aantal aanraders minus aantal afraders) tot vorig jaar nog licht negatief (-1) momenteel ligt deze NPS op 4. KPN en Telfort scoren positieve cijfers, concurrenten Ziggo, Tele2, Online en ZeelandNet(Delta) scoren onder de nul.
Het aantal huishoudens met een alles-in-een aansluiting dat overstapt naar een andere aanbieder, daalt in vergelijking met een jaar eerder. Dat zorgt ervoor dat er minder beweging is in de markt. In (de loop van) 2017 willen de nieuwe spelers NLEx (van oorsprong energieleverancier) en Youfone (van oorsprong een mobiele aanbieder) ook een plek op deze markt gaan veroveren.
Momenteel is Ziggo verreweg de grootste speler op het gebied van alles-in-één pakketten, KPN staat op een tweede plek. In Zeeland is bijna 70 procent van de alles-in-één huishoudens klant bij ZeelandNet (Delta), die in deze provincie de enige kabelmaatschappij is. Verder doet KPN het goed in Flevoland, terwijl het hoogste marktaandeel van Ziggo in Limburg te vinden is. Telfort vindt de meeste van zijn klanten in Gelderland en Utrecht.
Geen opmerkingen: