Consumenten meest tevreden over XS4All
XS4All scoort het beste in de ProviderMonitor van de Consumentenbond, waarbij 11.000 consumenten hun provider beoordelen. Zowel bij de DSL- en kabelaanbieders als bij de glasvezelaanbieders voert XS4All de lijst aan.
Klanten van XS4All zijn zeer tevreden over de kwaliteit van internet, televisie en telefonie. Ook hadden ze het minst last van storingen op hun internet- en telefoonverbinding. KPN en Zeelandnet/Delta eindigden op de tweede plek bij de DSL- en kabelaanbieders. KPN-klanten zijn vooral te spreken over de bereikbaarheid van de klantenservice bij een storing, die dag en nacht bereikbaar is. Minder tevreden zijn ze over de oplossing die KPN biedt bij storingen.
Problematisch is het aantal televisiestoringen bij Tele2-klanten, bijna een kwart heeft maandelijks een storing en dat speelt al jaren. Net als bij het vorige halfjaaroverzicht zijn ook nu glasvezelklanten tevredener dan DSL- en kabelklanten, met name over de kwaliteit van het internet. Klanten van glasvezelaanbieders hebben ook minder last van storingen.
De Consumentenbond krijgt al ruim een jaar veel klachten over Online.nl, in totaal meer dan 2000. Internet, televisie en telefoon functioneren niet of slecht en de provider lost de problemen niet goed op. In de ProviderMonitor eindigt Online.nl dan ook onderaan. Ondertussen gaat Online.nl wel door met het werven van nieuwe klanten, terwijl ze geen diensten kunnen leveren. De Consumentenbond vindt dit zeer kwalijk en voert daarom al lang actie tegen Online.nl.
Klanten van XS4All zijn zeer tevreden over de kwaliteit van internet, televisie en telefonie. Ook hadden ze het minst last van storingen op hun internet- en telefoonverbinding. KPN en Zeelandnet/Delta eindigden op de tweede plek bij de DSL- en kabelaanbieders. KPN-klanten zijn vooral te spreken over de bereikbaarheid van de klantenservice bij een storing, die dag en nacht bereikbaar is. Minder tevreden zijn ze over de oplossing die KPN biedt bij storingen.
Problematisch is het aantal televisiestoringen bij Tele2-klanten, bijna een kwart heeft maandelijks een storing en dat speelt al jaren. Net als bij het vorige halfjaaroverzicht zijn ook nu glasvezelklanten tevredener dan DSL- en kabelklanten, met name over de kwaliteit van het internet. Klanten van glasvezelaanbieders hebben ook minder last van storingen.
De Consumentenbond krijgt al ruim een jaar veel klachten over Online.nl, in totaal meer dan 2000. Internet, televisie en telefoon functioneren niet of slecht en de provider lost de problemen niet goed op. In de ProviderMonitor eindigt Online.nl dan ook onderaan. Ondertussen gaat Online.nl wel door met het werven van nieuwe klanten, terwijl ze geen diensten kunnen leveren. De Consumentenbond vindt dit zeer kwalijk en voert daarom al lang actie tegen Online.nl.
Geen opmerkingen: