VodafoneZiggo verliest veel breedbandklanten
VodafoneZiggo heeft het afgelopen tweede kwartaal een fors verlies geleden van 117.4 miljoen euro tegen een winst van 136 miljoen een jaar eerder. Reden is het vertrek van 36.5000 breedbandklanten vanwege een inflatieverhoging per 1 juli.
VodafoneZiggo was de eerste aanbieders die dit jaar een inflatiecorrectie aankondigden en het was met 8,5 procent ook gelijk de grootste van alle. Zo betaal je voor het ‘Alles-in-1 Start’-pakket niet 59 euro per maand, maar 64,25, op een haar na 9 procent meer. Het tarief voor het Internet en TV Complete-pakket wordt zelfs 9,2 procent duurder.
Het absolute effect zal van die verhoging zal vermoedelijk pas in het derde kwartaal te zien zijn, aangezien Ziggo nu een van de duurste breedband aanbieders is op een markt die met glasvezel sterk concurrent genoemd mag worden.
Ook in het vorige kwartaal vertrokken al breedbandklanten.
VodafoneZiggo was de eerste aanbieders die dit jaar een inflatiecorrectie aankondigden en het was met 8,5 procent ook gelijk de grootste van alle. Zo betaal je voor het ‘Alles-in-1 Start’-pakket niet 59 euro per maand, maar 64,25, op een haar na 9 procent meer. Het tarief voor het Internet en TV Complete-pakket wordt zelfs 9,2 procent duurder.
Het absolute effect zal van die verhoging zal vermoedelijk pas in het derde kwartaal te zien zijn, aangezien Ziggo nu een van de duurste breedband aanbieders is op een markt die met glasvezel sterk concurrent genoemd mag worden.
Ook in het vorige kwartaal vertrokken al breedbandklanten.
Geen opmerkingen: