Omzet uit Nederlandse breedbandmarkt steeg met 8 procent
De omzet uit breedbanddiensten op de Nederlandse consumentenmarkt is in het eerste kwartaal van 2020 met bijna 8 procent op jaarbasis gestegen tot 562 miljoen euro, zo blijkt uit recent onderzoek van Telecompaper.
De omzetgroei was veel hoger dan de stijging van 1,6 procent op jaarbasis van het aantal abonnees doordat de meeste van de belangrijkste ISP's het afgelopen jaar de prijzen hebben verhoogd.
Kabel-breedbanddiensten lieten ook een omzetgroei met dubbele cijfers zien, met een stijging van 13 procent op jaarbasis in het eerste kwartaal. De groei van de kabelomzet versnelde vanaf het derde kwartaal van 2019, na prijsverhogingen afgelopen zomer bij de meeste ISP's.
De omzetgroei was veel hoger dan de stijging van 1,6 procent op jaarbasis van het aantal abonnees doordat de meeste van de belangrijkste ISP's het afgelopen jaar de prijzen hebben verhoogd.
Kabel-breedbanddiensten lieten ook een omzetgroei met dubbele cijfers zien, met een stijging van 13 procent op jaarbasis in het eerste kwartaal. De groei van de kabelomzet versnelde vanaf het derde kwartaal van 2019, na prijsverhogingen afgelopen zomer bij de meeste ISP's.
Geen opmerkingen: