KPN verliezer in breedbandmarkt
Een jaar na het opschalen van de uitrol van glasvezel, is KPN er nog altijd niet in geslaagd zijn breedbandactiviteiten te laten groeien. Uit de meest recente gegevens van Telecompaper blijkt dat KPN in het eerste kwartaal van 2020 nog eens 17.000 breedbandabonnees heeft verloren, terwijl concurrent VodafoneZiggo met bijna 10.000 nieuwe aansluitingen is gegroeid.
T-Mobile was opnieuw de grootste winnaar en wist in het eerste kwartaal de meeste nieuwe breedbandklanten aan zich te binden.
KPN blijft volgens Telecompaper kwakkelen op de consumentenmarkt, waar het bedrijf de verkoop aan nieuwe klanten bij zijn merken Telfort en XS4All heeft stopgezet
KPN verloor in het eerste kwartaal nog 23.000 consumentenbreedbandklanten en groeide 8.000 klanten in het B2B-segment. In totaal had KPN eind maart bijna 3,15 miljoen breedbandklanten.
Ziggo groeit grotendeels in het zakelijke segment. In het eerste kwartaal kwamen er bijna 8000 zakelijke breedbandabonnees bij en slechts 2000 nieuwe klanten in het consumentensegment. Dit was nog steeds beter dan de prestaties in dezelfde periode een jaar eerder, toen Ziggo klanten in het consumentensegment verloor.
Telecompaper verwacht dat de klantgroei vanaf eind maart al vertragen. Nu meer mensen vertrouwen op breedband om vanuit huis te werken, is het minder waarschijnlijk dat klanten van aanbieder veranderen om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen. Dit zou echter positief kunnen uitpakken voor de omzet uit breedband, aangezien consumenten upgraden naar hogere snelheden omdat de breedband aansluiting intensiever wordt gebruikt voor werk, studeren en entertainment."
T-Mobile was opnieuw de grootste winnaar en wist in het eerste kwartaal de meeste nieuwe breedbandklanten aan zich te binden.
KPN blijft volgens Telecompaper kwakkelen op de consumentenmarkt, waar het bedrijf de verkoop aan nieuwe klanten bij zijn merken Telfort en XS4All heeft stopgezet
KPN verloor in het eerste kwartaal nog 23.000 consumentenbreedbandklanten en groeide 8.000 klanten in het B2B-segment. In totaal had KPN eind maart bijna 3,15 miljoen breedbandklanten.
Ziggo groeit grotendeels in het zakelijke segment. In het eerste kwartaal kwamen er bijna 8000 zakelijke breedbandabonnees bij en slechts 2000 nieuwe klanten in het consumentensegment. Dit was nog steeds beter dan de prestaties in dezelfde periode een jaar eerder, toen Ziggo klanten in het consumentensegment verloor.
Telecompaper verwacht dat de klantgroei vanaf eind maart al vertragen. Nu meer mensen vertrouwen op breedband om vanuit huis te werken, is het minder waarschijnlijk dat klanten van aanbieder veranderen om onderbreking van de dienstverlening te voorkomen. Dit zou echter positief kunnen uitpakken voor de omzet uit breedband, aangezien consumenten upgraden naar hogere snelheden omdat de breedband aansluiting intensiever wordt gebruikt voor werk, studeren en entertainment."
Geen opmerkingen: