Ads Top

Millennials staan vaker open voor breedband-only aansluiting

Millennials, en dan specifek de leeftijdsgroep 30-34 jarigen, staat er vaker voor open om een breedband-only aansluiting te nemen. Deze groep consumenten gebruikt veel diensten 'over the top': bellen via een mobiele telefoon en kijken streamen televisie of video via de diverse streaming tv- en videodiensten, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper binnen het Consumer Insights panel.

De noodzaak om naast een vaste internetaansluiting ook een tv-abonnement of een vaste telefoonaansluiting te hebben is daarmee beperkt. 52 procent van de 30-34 jarige Nederlandse consumenten geeft aan interesse te hebben in een breedband-only aansluiting,

Ondanks de grote interesse onder jongere generaties in breedband-only aansluitingen, is de interesse in een zuivere internet-only aansluiting de afgelopen vijf jaar niet echt veranderd. In een periode van vijf jaar schommelde deze interesse tussen de 36 procent (2015) en 44 procent (2017) om in 2019 weer uit te komen op 38 procent van alle Nederlanders.

Oudere generaties hebben aanzienlijk minder interesse in een breedband-only aansluiting. 31 procent van de 55-66 jarigen en 20 procent van de 67-80 jarigen heeft interesse in een breedband-only aansluiting.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.