KPN-klanten hebben al maandenlang Wifii-problemen
Sinds enkele maanden regent het klachten van KPN-klanten. Te pas en te onpas valt thuis hun Wifi-verbinding uit, meldt VARA Kassa.
Toen de problemen duidelijk werden besloot KPN bij 100.000 modems de update terug te draaien. Maar daarmee blijken de problemen niet opgelost. KPN raadt gebruikers daarom tijdelijke oplossingen aan: schakel de 5 GHz frequentie uit of trek een netwerkkabel, want dan werkt het internet wel.
Maar met die oplossingen zijn niet alle klanten even blij. Door alleen gebruik te maken van de 2.4 GHz frequentie en niet meer van de 5 GHz frequentie gaat de snelheid van het draadloze internet flink omlaag. En heel veel apparaten werken tegenwoordig alleen draadloos.
Sinds begin februari zegt KPN een nieuwe tijdelijke oplossing te hebben waarmee de problemen zijn opgelost. Van afstand leegt KPN periodiek het geheugen van de Experiaboxen.
Toen de problemen duidelijk werden besloot KPN bij 100.000 modems de update terug te draaien. Maar daarmee blijken de problemen niet opgelost. KPN raadt gebruikers daarom tijdelijke oplossingen aan: schakel de 5 GHz frequentie uit of trek een netwerkkabel, want dan werkt het internet wel.
Maar met die oplossingen zijn niet alle klanten even blij. Door alleen gebruik te maken van de 2.4 GHz frequentie en niet meer van de 5 GHz frequentie gaat de snelheid van het draadloze internet flink omlaag. En heel veel apparaten werken tegenwoordig alleen draadloos.
Sinds begin februari zegt KPN een nieuwe tijdelijke oplossing te hebben waarmee de problemen zijn opgelost. Van afstand leegt KPN periodiek het geheugen van de Experiaboxen.
Geen opmerkingen: