Ziggo en KPN verliezen klanten vast breedband
De kleine internetaanbieders zijn in het derde kwartaal het hardst gegroeid op de Nederlandse breedbandmarkt. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper. De twee marktleiders, KPN en Ziggo, verloren beide klanten.
De Nederlandse breedbandmarkt is verzadigd en de eventuele groei komt vooral van een toename van het aantal huishoudens.
De grote spelers weten hun klanten niet vast te houden. KPN verloor ongeveer 8000 abonnees en had er in totaal bijna 2,8 miljoen eind september.
Ziggo raakte in drie maanden ongeveer 14.000 thuisbreedbandklanten kwijt, in lijn met dubbelcijferige verliezen per kwartaal sinds het derde kwartaal van 2020.
Samen zijn KPN en Ziggo nog steeds goed voor bijna 80 procent van de consumentenbreedbandmarkt. Zowel KPN als Ziggo compenseren de terugloop op de consumentenmarkt met groei in het B2B-segment. KPN kreeg in het derde kwartaal zo'n 5000 zakelijke breedbandklanten bij, VodafoneZiggo 3500.
Geen opmerkingen: