Daling aantal tv-abonnees vertraagt
Mogelijk heeft de coronacrisis geholpen de daling van het aantal tv-abonnees in het tweede kwartaal te vertragen. Slechts 12.000 abonnees vertrokken tijdens het tweede kwartaal, de helft van het aantal in het eerste kwartaal van 2020, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
De uitbraak van het coronavirus hield meer mensen thuis en voor de tv. Ziggo wist in het tweede kwartaal van 2020 ongeveer 2000 nieuwe tv-abonnees aan te trekken, de eerste groei van het aantal tv-abonnees van Ziggo sinds de fusie met UPC in 2014.
KPN tekende voor het grootste deel van de daling in het aantal tv-abonnees in het tweede kwartaal. De operator verloor in de afgelopen drie maanden 15.000 tv-abonnees en het totale basisbestand daalde met 2,6 procent jaar-op-jaar tot minder dan 2,3 miljoen tv-abonnees eind juni.
KPN verliest vooral klanten voor Digitenne, omdat klanten steeds meer overstappen op video-apps en streaming-diensten. Daarnaast lijdt KPN onder de geleidelijke erosie van de DSL-markt.
De uitbraak van het coronavirus hield meer mensen thuis en voor de tv. Ziggo wist in het tweede kwartaal van 2020 ongeveer 2000 nieuwe tv-abonnees aan te trekken, de eerste groei van het aantal tv-abonnees van Ziggo sinds de fusie met UPC in 2014.
KPN tekende voor het grootste deel van de daling in het aantal tv-abonnees in het tweede kwartaal. De operator verloor in de afgelopen drie maanden 15.000 tv-abonnees en het totale basisbestand daalde met 2,6 procent jaar-op-jaar tot minder dan 2,3 miljoen tv-abonnees eind juni.
KPN verliest vooral klanten voor Digitenne, omdat klanten steeds meer overstappen op video-apps en streaming-diensten. Daarnaast lijdt KPN onder de geleidelijke erosie van de DSL-markt.
Geen opmerkingen: