Actiecomité XS4ALL Moet Blijven zet concrete stappen voor nieuw bedrijf
Actiecomité Xs4All Moet Blijven werkt aan de oprichting van
een nieuw bedrijf onder een nieuwe naam. Het comité zet deze stap omdat
KPN zich tot nu toe niet bereid heeft getoond om zijn internetdochter te
verkopen, op afstand te zetten of gewoon te laten voortbestaan.
De juridische structuur wordt volgens de actievoerders zo ingericht dat het eigendom niet is gericht op economisch gewin, maar op ‘ideologische standvastigheid’. Privacy, veiligheid, vrije toegang voor iedereen en bescherming tegen datadeling staan hierbij centraal.
Hoeveel mensen van Xs4All zelf betrokken zijn bij deze plannen is niet bekend. Het persbericht meldt dat het nog naamloze bedrijf reeds mensen heeft voor de techniek, marketing, financiën en juridische zaken. Vorige maand werd uit een intern schrijven al duidelijk dat de actievoerders aansturen op een transplantatie van mensen en middelen van Xs4All.
Begin januari kondigde KPN aan nieuwe merkenstrategie te gaan voeren, waarbij de merken Telfort, Yes Telecom en Xs4All gaan verdwijnen. Wel beloofde KPN dezelfde kwaliteit te leveren aan bestaande klanten. De top van Xs4All werd compleet verrast door dit nieuwe beleid.
Meer dan 52.000 mensen hebben inmiddels de petitie voor behoud van de internetaanbieder getekend. Ook werd er al meer dan 10.000 euro aan ‘XS4ALL Moet Blijven’ gedoneerd.
De juridische structuur wordt volgens de actievoerders zo ingericht dat het eigendom niet is gericht op economisch gewin, maar op ‘ideologische standvastigheid’. Privacy, veiligheid, vrije toegang voor iedereen en bescherming tegen datadeling staan hierbij centraal.
Hoeveel mensen van Xs4All zelf betrokken zijn bij deze plannen is niet bekend. Het persbericht meldt dat het nog naamloze bedrijf reeds mensen heeft voor de techniek, marketing, financiën en juridische zaken. Vorige maand werd uit een intern schrijven al duidelijk dat de actievoerders aansturen op een transplantatie van mensen en middelen van Xs4All.
Begin januari kondigde KPN aan nieuwe merkenstrategie te gaan voeren, waarbij de merken Telfort, Yes Telecom en Xs4All gaan verdwijnen. Wel beloofde KPN dezelfde kwaliteit te leveren aan bestaande klanten. De top van Xs4All werd compleet verrast door dit nieuwe beleid.
Meer dan 52.000 mensen hebben inmiddels de petitie voor behoud van de internetaanbieder getekend. Ook werd er al meer dan 10.000 euro aan ‘XS4ALL Moet Blijven’ gedoneerd.
Geen opmerkingen: