Ads Top

Veel problemen na samenvoegen netwerken UPC en Ziggo

Het samenvoegen van de netwerken van UPC en Ziggo is lang niet overal zonder problemen verlopen. Uit een enquête van de Consumentenbond onder 3000 Ziggo-klanten blijkt dat ruim een kwart van hen problemen ondervond met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders. Ruim 40% van de panelleden meldde dit bij de klantenservice van Ziggo, maar één op de vier problemen werd niet opgelost. De Consumentenbond roept Ziggo op zich aan haar belofte te houden om alle problemen op te lossen.

Het merendeel van de klachten (57%) gaat over blokken en strepen in beeld, een vijfde betreft wegvallend beeld. Een ondervraagde meldt: ‘Het beeld hapert vaak en staat soms helemaal stil. En anders zie ik wel blokjes in beeld.’ Andere problemen gaan onder meer over slechte ontvangst, minder informatie in de elektronische programmagids en het verdwijnen van sommige zenders.

Ziggo-klanten met problemen kunnen contact opnemen met de klantenservice van Ziggo, maar krijgen daar soms te horen dat ze zelf maar een nieuwe kabel of splitter moeten kopen. De Consumentenbond adviseert om aan te blijven dringen en te vragen om nieuwe kabels of een monteur, ook als de servicemedewerker dit niet aanbiedt. Eén op de drie problemen werd wel goed opgelost. 'De medewerker was oplossingsgericht en bood compensatie aan’, aldus een tevreden Ziggo-klant.

Als gevolg van het samengaan van UPC en Ziggo stopt UPC per direct met het aannemen van klachten op Klachtenkompas.nl, het online-platform van de Consumentenbond waar consumenten en bedrijven samen werken aan het oplossen van klachten. Ziggo heeft nooit deelgenomen aan Klachtenkompas.nl. De Consumentenbond vindt het zeer teleurstellend dat nu ook de miljoenen voormalige UPC-klanten hun problemen niet meer via Klachtenkompas.nl kunnen oplossen, vooral nu blijkt dat de klantenservice van Ziggo veel klachten niet direct oplost.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.