Zestigplussers checken nauwelijks of internet thuis goedkoper kan
Uit onderzoek van prijsvergelijker Pricewise in samenwerking met onderzoeksbureau PanelWizard blijkt dat de helft van de Nederlanders tot 50 jaar elk jaar checkt of hun internetabonnement goedkoper kan. Uit data van Pricewise blijkt dat ook een groot deel van deze leeftijdsgroep overstapt. Opvallend is dat maar 30 procent van de zestigplussers ieder jaar het abonnement checkt en ook dat maar 11 procent ieder jaar overstapt.
Meer dan de helft (48 procent) van de 18 tot 30-jarigen checkt ieder jaar of het internetabonnement goedkoper kan en één derde (30 procent) stapt daadwerkelijk over. Ook 51 procent van de Nederlanders tussen de 30-39 jaar checkt ieder jaar of er een goedkoper abonnement is en ook hier stapt meer dan één derde (32 procent) uiteindelijk over.
Een derde (31 procent) van de zestigplussers checkt ieder jaar of hun internetabonnement ergens anders goedkoper is, maar uit data van prijsvergelijker Pricewise blijkt dat maar een klein deel van deze groep daadwerkelijk overstapt (11 procent). Uit eerder onderzoek blijkt dat deze groep denkt dat overstappen veel moeite kost. Terwijl overstappen naar een andere internetaanbieder vaak vrij eenvoudig is via de zogenaamde overstapservice. Een abonnement zelf opzeggen daarentegen lijkt ingewikkelder. Ook 40 procent van de Nederlanders tussen de 50-59 jaar checkt jaarlijks of het abonnement goedkoper kan, maar ook hier stapt maar 12 procent uiteindelijk over.
Meer dan de helft (48 procent) van de 18 tot 30-jarigen checkt ieder jaar of het internetabonnement goedkoper kan en één derde (30 procent) stapt daadwerkelijk over. Ook 51 procent van de Nederlanders tussen de 30-39 jaar checkt ieder jaar of er een goedkoper abonnement is en ook hier stapt meer dan één derde (32 procent) uiteindelijk over.
Een derde (31 procent) van de zestigplussers checkt ieder jaar of hun internetabonnement ergens anders goedkoper is, maar uit data van prijsvergelijker Pricewise blijkt dat maar een klein deel van deze groep daadwerkelijk overstapt (11 procent). Uit eerder onderzoek blijkt dat deze groep denkt dat overstappen veel moeite kost. Terwijl overstappen naar een andere internetaanbieder vaak vrij eenvoudig is via de zogenaamde overstapservice. Een abonnement zelf opzeggen daarentegen lijkt ingewikkelder. Ook 40 procent van de Nederlanders tussen de 50-59 jaar checkt jaarlijks of het abonnement goedkoper kan, maar ook hier stapt maar 12 procent uiteindelijk over.
Geen opmerkingen: