Ads Top

Kwaliteit van breedbandverbinding voor de Nederlandse consument net zo belangrijk als de prijs

De Nederlandse consument vindt de betrouwbaarheid van zijn internetaansluiting bijna net zo belangrijk als de prijs. Hetzelfde geldt voor de betrouwbaarheid van de tv-aansluiting. Over de hele markt gezien zijn deze drie aspecten de belangrijkste redenen om voor een bepaalde breedbandaanbieder te kiezen. Dat blijkt uit het rapport Dutch Household Connected, een volledig nieuw rapport van Telecompaper waarin op basis van consumentenonderzoek wordt gekeken naar het gebruik van breedbandverbindingen.

Er zijn opvallende verschillen in de redenen voor de keuzes als er gekeken wordt naar de providers waar iemand klant is. Breedbandklanten van T-Mobile en Online.nl vinden de maandelijkse prijs veel belangrijker dan elke andere reden, terwijl klanten van KPN de betrouwbaarheid van de internetaansluiting het belangrijkst vinden. Ziggo-klanten geven de betrouwbaarheid van de tv-aansluiting als meest genoemde reden. De Delta-klant kiest opvallend vaak deze provider omdat hij of zij daar al klant was.

Op de vraag hoe een huishouden aan zijn breedbandverbinding komt geeft meer dan de helft aan dat dit is gekocht via de website van de provider. Daarbij zijn ook weer verschillen te zien tussen soorten huishoudens. Huurders hebben bijvoorbeeld vaker een breedbandverbinding gekocht via telesales- of retailkanalen dan huiseigenaren.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.