Ads Top

Triple play klanten van Delta, KPN en Ziggo het meest honkvast

Klanten met een triple play pakket bij Delta, KPN en Ziggo zijn het minst vaak van plan om van aanbieder te wisselen. Bij deze merken is daarnaast ook de minste instroom te zien, zo blijkt uit het recente Triple Play Insights rapport van Telecompaper.

Gemiddeld genomen zijn de maandelijkse kosten en internetkwaliteit de belangrijkste redenen om te veranderen.

Van de triple play klanten van Delta, KPN en Ziggo is 90 procent of meer niet van plan om van aanbieder te wisselen. Bij andere triple play aanbieders liggen deze percentages lager.

Zo is bijna 20 procent van de Online.nl en T-Mobile klanten van plan om binnen twee jaar over te stappen. Opvallend is dat bij Telfort 83 procent niet aan overstappen denkt, terwijl alle klanten op niet al te lange termijn overgezet worden naar het KPN-merk.

Hoewel de intentie tot wisselen van aanbieder bij T-Mobile hoger ligt dan bij andere merken, pakte T-Mobile ook een flink stuk van de nieuwe instroom het afgelopen jaar. Van de klanten die het afgelopen jaar voor een nieuwe triple play aanbieder kozen, viel bij 15 procent de keuze op T-Mobile. Iets minder dan een derde koos voor Ziggo, ruim een kwart voor KPN.

De overige 27 procent koos voor andere aanbieders zoals Caiway, Delta, Online.nl en Budget Thuis (voorheen NLE). T-Mobile laat ook een groei zien in het marktaandeel dat het heeft bij nieuwe klanten. Dit komt vooral door het stoppen van de verkoop van Telfort. Ook Online.nl lijkt hiervan te profiteren.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.