Belangstelling voor glasvezel groeit weer
Steeds meer Nederlandse huishoudens zijn van plan om glasvezeldiensten af te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper in april van dit jaar. 17 procent van de huishoudens gaf aan dat zij van plan zijn glasvezel te willen afnemen. In dezelfde maand van 2018 was dit nog 10 procent.
Tot 2018 liep de belangstelling voor een abonnement op vaste diensten (telefonie, tv, internet) via glasvezel gestaag terug.
De hernieuwde interesse heeft volgens Telecompaper wellicht te maken met een toenemende belangstelling voor FTTH-projecten onder glasvezelbedrijven en investeerders, met name KPN. Het telecombedrijf investeert sinds 2019 weer fors in de uitrol van FTTH en promoot dit ook in de gebieden waar het aankondigt glasvezel aan te gaan leggen. Ook T-Mobile wil na de fusie met Tele2 fors inzetten op glasvezel, om te beginnen in Den Haag.
Uitgesplitst naar KPN en Ziggo-abonnees heeft 25 procent van de KPN-abonnees (xDSL-klanten) aangegeven glasvezel zeer interessant te vinden en in de toekomst zeker te gaan nemen. Van de Ziggo-klanten heeft slechts 12 procent gezegd dit te gaan doen.
Tot 2018 liep de belangstelling voor een abonnement op vaste diensten (telefonie, tv, internet) via glasvezel gestaag terug.
De hernieuwde interesse heeft volgens Telecompaper wellicht te maken met een toenemende belangstelling voor FTTH-projecten onder glasvezelbedrijven en investeerders, met name KPN. Het telecombedrijf investeert sinds 2019 weer fors in de uitrol van FTTH en promoot dit ook in de gebieden waar het aankondigt glasvezel aan te gaan leggen. Ook T-Mobile wil na de fusie met Tele2 fors inzetten op glasvezel, om te beginnen in Den Haag.
Uitgesplitst naar KPN en Ziggo-abonnees heeft 25 procent van de KPN-abonnees (xDSL-klanten) aangegeven glasvezel zeer interessant te vinden en in de toekomst zeker te gaan nemen. Van de Ziggo-klanten heeft slechts 12 procent gezegd dit te gaan doen.
Geen opmerkingen: