Groeiende groep glasvezelabonnees overweegt overstap naar kabel
Er is een groeiende interesse van glasvezelabonnees in kabelinternet. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper Consumer Insights. De eerste jaren dat Consumer Insights de metingen uitvoerde, wilde glasvezelabonnees niet weten van een overgang naar de kabel.
Voor 2013 en 2014 werd 0 procent interesse genoteerd. In 2015 en 2016 zei 1 procent deze overstap te overwegen en in 2017 was dit 2 procent. De strijd tussen KPN en Ziggo op het gebied van content zou een verklaring kunnen zijn. Ziggo biedt met zijn sportrechten (onder andere het veel bekeken Formule 1) en bijvoorbeeld HBO unieke content. Dit zou voor een aantal glasvezelabonnees een reden kunnen zijn om een Ziggo-abonnement te overwegen.
Voor 2013 en 2014 werd 0 procent interesse genoteerd. In 2015 en 2016 zei 1 procent deze overstap te overwegen en in 2017 was dit 2 procent. De strijd tussen KPN en Ziggo op het gebied van content zou een verklaring kunnen zijn. Ziggo biedt met zijn sportrechten (onder andere het veel bekeken Formule 1) en bijvoorbeeld HBO unieke content. Dit zou voor een aantal glasvezelabonnees een reden kunnen zijn om een Ziggo-abonnement te overwegen.
Geen opmerkingen: