Snel internet voor consumenten steeds gewoner geworden
Snel internet is voor consumenten steeds gewoner geworden. In 2016 was een op de drie consumentenaansluitingen een supersnelle aansluiting van meer dan 100 Mbps. Eind 2013 betrof dit percentage slechts 9 procent. Het aantal langzame aansluitingen van minder dan 10 Mbps is in 2016 gedaald tot 2 procent van alle aansluitingen. In 2013 kende nog 31 procent van de aansluitingen een snelheid van minder dan 10 Mbps.
In 2016 is het aantal mobiele bundels (abonnementen met data en bellen) sterk toegenomen, van 12,64 miljoen in 2015, naar 13,83 miljoen in 2016 (+ 9 procent). Op post- en prepaid diensten hebben vooral de aanbieders zonder eigen mobiel netwerk in 2016 groei doorgemaakt. Zij kopen toegang in bij Ć©Ć©n van de vier partijen met een eigen netwerk. Het aantal post- en prepaid aansluitingen van deze partijen is in 2016 met 19 procent gestegen. Bij de vier mobiele aanbieders met een eigen netwerk was de groei met 2,5 procent een stuk lager.
In 2016 is het aantal mobiele bundels (abonnementen met data en bellen) sterk toegenomen, van 12,64 miljoen in 2015, naar 13,83 miljoen in 2016 (+ 9 procent). Op post- en prepaid diensten hebben vooral de aanbieders zonder eigen mobiel netwerk in 2016 groei doorgemaakt. Zij kopen toegang in bij Ć©Ć©n van de vier partijen met een eigen netwerk. Het aantal post- en prepaid aansluitingen van deze partijen is in 2016 met 19 procent gestegen. Bij de vier mobiele aanbieders met een eigen netwerk was de groei met 2,5 procent een stuk lager.
Geen opmerkingen: