Breedbandverbinding onmisbaar
Consumenten met een breedbandverbinding thuis zijn niet bereid daarop te besparen nu de economie in een negatieve spiraal terecht is gekomen. Zij beschouwen hun breedbandverbinding als een essentiële dienst. Als zij gedwongen zouden worden te bezuinigen, staan als eerste uitgaan en reizen op de lijst van mogelijke besparingsposten. De breedbandverbinding (44 procent) staat op de laatste plaats, nog na de vaste (60 procent) en mobiele telefoon (63 procent).
Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek dat Alcatel-Lucent heeft uitgevoerd binnen zijn Market Advantage Program (MAP). Alcatel-Lucent werkte voor het onderzoek samen met de onderzoeksbureaus Penn, Schoen & Berland Associates en Ipsos MediaCT. Doel was vast te stellen welke prioriteiten consumenten stellen op het gebied van huishoudelijke uitgaven nu er sprake is van een recessie. Respondenten kwamen uit Europa, de Verenigde Staten, Azië en Zuid-Amerika.
Het onderzoek wijst uit dat breedbanddiensten nagenoeg volledig recessiebestendig zijn. Maar liefst 84 procent van de respondenten beschouwt zijn breedbandverbinding als essentieel. De verbinding komt daardoor niet in aanmerking als besparingspost. De studie geeft juist aan dat consumenten meer diensten willen afnemen of hun abonnementen opwaarderen, terwijl ze wel op andere uitgaven besparen. De belangrijkste redenen om meer diensten af te nemen of abonnementen op te waarderen, zijn het terugdringen van woon/werkverkeer en andere milieu-initiatieven. Daarnaast wijzen respondenten op de steeds sterkere afhankelijkheid van het web als informatiebron, zakelijk hulpmiddel, sociaal netwerk en middel ter ontspanning.
Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek dat Alcatel-Lucent heeft uitgevoerd binnen zijn Market Advantage Program (MAP). Alcatel-Lucent werkte voor het onderzoek samen met de onderzoeksbureaus Penn, Schoen & Berland Associates en Ipsos MediaCT. Doel was vast te stellen welke prioriteiten consumenten stellen op het gebied van huishoudelijke uitgaven nu er sprake is van een recessie. Respondenten kwamen uit Europa, de Verenigde Staten, Azië en Zuid-Amerika.
Het onderzoek wijst uit dat breedbanddiensten nagenoeg volledig recessiebestendig zijn. Maar liefst 84 procent van de respondenten beschouwt zijn breedbandverbinding als essentieel. De verbinding komt daardoor niet in aanmerking als besparingspost. De studie geeft juist aan dat consumenten meer diensten willen afnemen of hun abonnementen opwaarderen, terwijl ze wel op andere uitgaven besparen. De belangrijkste redenen om meer diensten af te nemen of abonnementen op te waarderen, zijn het terugdringen van woon/werkverkeer en andere milieu-initiatieven. Daarnaast wijzen respondenten op de steeds sterkere afhankelijkheid van het web als informatiebron, zakelijk hulpmiddel, sociaal netwerk en middel ter ontspanning.
Geen opmerkingen: