Ads Top

Glasvezelaanbieders moeten consumenten beter informeren

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft aanbieders van glasvezeldiensten erop gewezen dat zij hun informatie aan consumenten moeten verbeteren en hun contracten moeten verduidelijken. Het contract moet in ieder geval een concrete leveringstermijn bevatten. De toezichthouder verwacht dat de aanbieders hun voorwaarden hierop aanpassen.
Naar aanleiding van klachten van consumenten en meldingen in de media heeft ACM in de zomer van 2013 bij alle aanbieders van glasvezeldiensten informatie opgevraagd over hun contracten en de manier waarop zij consumenten informeren. Het viel de toezichthouder op dat niet alle contracten voldeden aan de regels. In gebieden waar men van plan is glasvezel aan te leggen, is de datum van concrete levering vaak onzeker. Aanbieders moeten eerst een bepaalde hoeveelheid afnemers werven voordat de uitrol van het glasvezelnetwerk daadwerkelijk wordt gestart. Consumenten die in deze fase een contract afsluiten weten vaak lange tijd niet zeker óf en zo ja, wanneer zij over glasvezel zullen beschikken.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.