Ads Top

Meer glasvezelklanten voor KPN

In het derde kwartaal van 2013 steeg de onderliggende omzet in het segment Consumenten Thuis bij KPN met 2,6 procent, met interactieve televisie, glasvezel en hogere prijzen, als belangrijke stimulans. Het aantal ‘triple play’ pakketten (interactieve televisie, internet en bellen) steeg in het kwartaal met 38.000, naar 1,169 miljoen.
Inmiddels heeft 43 procent van de breedbandklanten van het segment Consumenten Thuis een ‘triple play’ pakket, vergeleken met 32 procent in het derde kwartaal van 2012. De populariteit van ‘triple play’ pakketten zorgt ook voor een stijging van de gemiddelde omzet per klant met 7,5 procent naar 43 euro ten opzichte van het derde kwartaal van 2012. Het aantal breedbandklanten steeg ondanks toegenomen concurrentie en hogere prijzen met 4.000, in het derde kwartaal van 2013. Het breedband marktaandeel was in het kwartaal stabiel en kwam uit op 41 procent, vergeleken met 39 procent een jaar eerder.
De sterke groei in interactieve televisie zette ook in het derde kwartaal door. Er kwamen 72.000 nieuwe interactieve televisie abonnees bij, waardoor het marktaandeel steeg naar 25 procent, vergeleken met 20 procent een jaar eerder.
KPN sloot in het derde kwartaal 32.000 nieuwe glasvezelklanten aan en heeft nu 461.000 glasvezelklanten.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.