Ads Top

Vodafone komt glasvezelklanten tegemoet

Vodafone Nederland gaat Vodafone Thuis-klanten die nog in afwachting zijn van hun glasvezelaansluiting persoonlijk benaderen over hun contract. Zij krijgen een nieuwe mogelijkheid om hun contract te heroverwegen. Daarnaast voert Vodafone per direct een aantal veranderingen door in het verkoopproces van zijn glasvezeldiensten. De telecomaanbieder erkent na gesprekken met de Consumentenbond en VARA Kassa dat het inschrijfproces transparanter had gekund. Hiermee komt Vodafone tegemoet aan de wens van de Consumentenbond dat consumenten alsnog onder hun contract uit kunnen.
Vodafone benadert alle Vodafone Thuis-klanten individueel om ze te wijzen op hun contract voor glasvezeldiensten. Het betreft de klanten die nog in afwachting zijn van de aanleg van glasvezel in hun woning. Vodafone biedt deze klanten de mogelijkheid binnen acht dagen hun contract te ontbinden.
In de huis-aan-huisverkoop van glasvezelabonnementen aan nieuwe klanten voert Vodafone drie verbeteringen door. Ten eerste komen er extra kwaliteitscontroles. De komende maanden belt Vodafone alle nieuwe contracten na om te vragen of de verwachtingen van koper en verkoper overeenkomen. Ten tweede vermeldt Vodafone de wettelijke bedenktermijn en de mogelijkheid om te annuleren nu ook op het inschrijfformulier dat klanten aan de deur tekenen. Ten derde gaat Vodafone zijn verkopers intensiever trainen en controleren. Door deze verbeteringen moet eventuele onduidelijkheid over datgene waarvoor de klant heeft getekend verdwijnen.
Vodafone is sinds 2011 onder de naam Vodafone Thuis actief op de markt voor triple play (televisie, telefoon en internet) via glasvezel. Vodafone’s aandeel op de vaste markt is sterk groeiende, met als gevolg meer concurrentie en meer keuze voor consumenten in een markt die nog steeds wordt gedomineerd door slechts een paar aanbieders.


 

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.