Ads Top

'KPN klantonvriendelijk'

KPN is volgens een studie van online marktonderzoeksbureau No Ties/Peil.nl het meest klantonvriendelijke bedrijf van Nederland. Uit de studie zou blijken dat de hele telecomsector slecht scoort op het gebied van klantvriendelijkheid. Respondenten geven bedrijven gemiddeld een 5,6 voor klantvriendelijkheid. Het gemiddelde in de telecomsector ligt op 4,7. Supermarktorganisaties scoren het hoogst, met gemiddeld een 6,8. De top5 van meest klantonvriendelijke bedrijven -  volgens No Ties/Peil.nl tenminste - is: KPN, UPC, Ziggo, T-Mobile en Vodafone. Het onderzoek naar klantvriendelijkheid werd uitgevoerd ter gelegenheid van de publicatie van het boek De verkoopmaffia van Erwin Wijman. Uit de studie blijkt overigens dat KPN ook voorkomt in de top5 van meest klantvriendelijke bedrijven, samen met UPC. De top5 is als volgt: Bol.com, KPN, Rabobank, UPC, Philips. Volgens auteur Wijman volgt de dubbele toppositie van bedrijven als KPN en UPC uit het feit dat dergelijke ondernemingen zowel veel 'lovers' als 'haters' kennen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.